Archiwum lipiec 2015


Obowiązki pracodawcy wobec pracownika
Autor: konsultant | Kategorie: Księgowość 
Tagi: stosunek pracy   obowiązki pracodawcy   obowiązki w pracy  
30 lipca 2015, 09:25

W jednym z poprzednich wpisów zostało napisane o tym, jakie obowiązki ma pracownik wobec swojego pracodawcy. Masz zaległości? Nadrób je już teraz klikając w ten LINK

 

Nadszedł czas, aby przedstawić sytuację odwrotną, a więc ten post będzie dotyczył tego, jakie obowiązki ma pracodawca wobec wszystkich swoich pracowników. Wydaje mi się, że nie muszę przypominać o tym, iż zatrudnienie pracownika i wypłacenie mu należnego wynagrodzenia, są dwoma najważniejszymi obowiązkami pracodawcy. Jednak oprócz tym bardzo ważnych, są też te mniej ważne, ale także istotne.

 

Tak więc pozostałymi obowiązkami pracodawcy wobec pracowników jest to, że:

- pracodawca musi szanować godność i dobra osobiste pracowników,

- pracodawca jest zobowiązany do terminowego wypłacania wynagrodzenia,

- pracodawca jest odpowiedzialny za badania lekarskie pracowników,

- pracodawca musi zaznajomić wszystkich pracowników z ich obowiązkami i sposobami ich wykonywania,

- pracodawca jest zobowiązany do tego, aby przeciwdziałać dyskryminacji pod kątem płci, wieku, niepełnosprawności, rasy, religii, narodowości, przekonań politycznych, pochodzenia, wyznania, orientacji, itp.

- pracodawca powinien umożliwiać pracownikom podnoszenie ich kwalifikacji,

- pracodawca musi spełniać potrzeby socjalne pracowników,

- pracodawca jest zobowiązany do tego, aby każdego pracownika oceniać obiektywnie,

- pracodawca musi prowadzić odpowiednią dokumentację pracowniczą,

- pracodawca jest zobowiązany do tego, aby przeciwdziałać mobbingowi.  

Obowiązki pracownika wobec pracodawcy
Autor: konsultant | Kategorie: Księgowość 
Tagi: pracodawca   obowiązki pracownika   stosunek pracy  
17 lipca 2015, 14:04
Wiele osób podejmujących pracę jest pewne wszystkich swoich praw, których bronią z całych sił. Okazuje się bowiem, że większość osób zatrudnionych na różnych stanowiskach nie zdaje sobie sprawy z tego, że oprócz przysługujących im praw, ciąży na nich równie podobna ilość obowiązków. Sporządzona umowa zobowiązuje zarówno pracodawcę, jak i pracownika do określonych czynności i przestrzegania ustalonych odgórnie regulaminów. 
 
Zatem pracownik jest zobowiązany do tego, aby:
przykładać się do swojej pracy,
sumiennie i staranie wykonywać przydzielone zadania,
stosować się do poleceń wydanych przez przełożonego,
przestrzegać oznaczonego w umowie czasu pracy,
- przestrzegać zasad obowiązującego regulaminu,
przestrzegać ogólnie przyjetych zasad BHP i przeciwpożarowych,
- dbać o dobre imię zakładu pracy, 
- nie ujawniać tajemnic zawodowych,
nie narażać pracodawcy na poniesienie szkody,
- przestrzegać zasad współżycia w społeczeństwie. 

Pracowniku! Pamiętaj, że oprócz praw masz także obowiązki!